Rådgivning

Rapportering

Rapportering er afgørende for, at ledelse og medarbejdere træffer de rigtige beslutninger.

Har du overblik over, hvor din virksomhed tjener penge, og hvordan profitten kan øges? Når din virksomhed sine strategiske målsætninger? Har du det rette værktøj til at træffe datadrevne beslutninger?

Vi hjælper dig med at analysere dine data og kommer med anbefalinger til, hvor du med fordel kan skalere din forretning, samt hvilke områder du bør have øget fokus på for at forbedre performance.

Rapportering ruster dig til fremtiden

Traditionelle økonomiske nøgletal er ikke nok til at sikre dig mod fremtidige udfordringer. De viser dig kun, hvordan din fortid ser ud.

Rapportering handler om at udarbejde økonomiske rapporter om forretningens tilstand, som giver dig et klart overblik og kan bruges til at håndtere fremtidige udfordringer.

 

Vi hjælper med:

  • at sikre det korrekte analysegrundlag
  • at anbefale optimal opsætning af master data
  • at udarbejde en løsning, som giver jer overblik – hurtigt og vedvarende
  • at fokusere på de væsentlige faktorer
  • at komme hele vejen rundt om din virksomhed
  • at se fremad

 

Vi udarbejder både løsninger i Excel og Power BI, hvorfra du kan trække dine rapporter.

Vi anvender ofte både finansielle og operationelle data i rapporteringen.

De finansielle data omhandler typisk regnskaber, budgetter, nøgletalsberegninger og investeringsanalyser. De operationelle data omfatter derimod oplysninger om virksomhedens medarbejdere, produkter/ydelser, konkurrenter og markeder.

Prøv vores interaktive Power BI løsninger nedenfor

Se i fuld størrelse

Se i fuld størrelse

Se i fuld størrelse

Eksempler på rapportering af finansielle data:

  • Kan virksomheden modstå økonomiske tab på kort og lang sigt?
  • Overholder virksomheden sine budgetter?

 

Eksempler på rapportering af operationelle data:

  • Hvordan er jeres medarbejders sygefravær fordelt over ugen/året?
  • Hvordan er jeres salg fordelt på markeder/produktgrupper?

 

Case: Fra traditionel revisor til 360 graders rådgiver for Kloster A/S

I 1992 blev Kloster A/S revisionskunde hos Roesgaard. Siden da har logistikvirksomheden udviklet sig markant – og det samme har behovet for rådgivning og sparring om både økonomi, jura og forretningsudvikling.

For Kloster A/S er det kombinationen af en god og tæt relation til Roesgaard og en professionel rådgivning inden for en bred vifte af opgaver, som gør en forskel i det daglige. 

Har du behov for assistance eller et uforpligtende inspirationsmøde, er du velkommen til at kontakte os.